Welkom op onze servicepagina.
Wat wilt u doen?
Hulp op Afstand
Een storing melden
Een bestelling plaatsen
Een vraag stellen over uw apparaat
Een vraag stellen over uw contract of abonnement
Driver voor een machine downloaden
Inloggen op VLS Fleet Manager
Vul a.u.b. het formulier zo compleet mogelijk in met eventuele errorcodes en/of foutmeldingen.
Heeft u een voorbeeld van het probleem (bijvoorbeeld een vlek in de afdruk). Dan kunt u deze in de bijlage meesturen.
Heeft u een voorbeeld van het probleem (bijvoorbeeld een vlek in de afdruk). Dan kunt u deze in de bijlage meesturen.
Hieronder kunt u een bestelling plaatsen voor uw machine. In het opmerkingen veld kunt u items aangeven die niet voorkomen in de keuzelijst.
Service F.A.Q.
Printproblemen
Scanproblemen
Configuratie uitdraaien
- Er zitten zwarte/gekleurde vlekken op willekeurige plekken op de afdruk
De drum unit moet vervangen worden. Vervang de drum die overeenkomt met de kleur van de vlekken - Er zitten vegen op de afdruk in een herhaaldelijk patroon
Er is een te hoge hoeveelheid toner afgegeven, dit wordt door de fuser unit uitgesmeerd over de pagina
Indien dit niet weg gaat na een paar afdrukken, vervang de fuser unit - Ik krijg vaak paperjams of het papier word niet uit de lade gehaald
Het kan zijn dat de transportrollen van de machine te glad zijn geworden door papierstof. Neem contact op met onze Technische Dienst door op de knop "Een storing melden" te klikken. - Een deel van de pagina blijft onbedrukt bij het afdrukken
Er zit wat vuil op een of meerdere van de LED-Head(s). Open de machine, de LED-Heads zitten in de deksel van de tonerklep. Maak deze voorzichtig schoon met een droog (papieren) doekje. Lost dit het probleem niet op, neem dan contact op met onze Technische Dienst door op de knop "Een storing melden" te klikken.
- Er loopt een lijn over mijn scans en kopieën, deze is niet zichtbaar bij afdrukken
Er zit een lijn op het ADF glas links van de grote glasplaat. Maak deze schoon met een vezeldoekje/brillendoekje - Ik krijg een melding dat het netwerk en/of de SMTP server niet gevonden kan worden
Controleer of er geen wijzigen zijn in het netwerk, neem bij twijfel contact op met de systeembeheerder - De scans lopen vast tijdens het inscannen via de Automatische Document Feeder (ADF)
Controleer of er nergens papier vast zit in de ADF klep. Maak de grijze rollen schoon met een lichtvochtige doek. Blijven de problemen aanhouden? Neem contact op met onze Technische Dienst door op de knop "Een storing melden" te klikken.
OKI ES84x3/MC8x3/ES5473/MC573/ES4192/MB492
OKI ES74x0/MC7x0
OKI ES546x/MC56x
VLS 2506ci/3206ci/4006ci/5006ci
- Klik rechts bovenin in het scherm op de knop Apparaatinstellingen
- Klik op de knop Rapporten
- Klik op de knop Configuratie
- Druk op Ja
OKI ES74x0/MC7x0
- Klik op de fysieke toets Setting/Instellingen
- Klik op de knop Lijst
- Klik op de knop Functie
OKI ES546x/MC56x
- Klik op de fysieke knop Settings
- Navigeer met de pijltoetsen naar Reports en klik op OK
- Navigeer met de pijltoetsen naar Configuratie en klik op OK
- Bevestig met de OK knop dat u wilt afdrukken
VLS 2506ci/3206ci/4006ci/5006ci
- Klik op de fysieke toets Instellingen/Tellers
- Klik op de knop Rapport
- Klik op de knop Rapport Afdrukken
- Klik op de knop Status pagina
- Klik op de knop Ja